vrijdag 2 oktober 2009

PARTY LIKE IT'S 1988

The bastard wil naar een feestje. Van een oude vriendin (die ik ken omdat haar zoontje op dezelfde school zit als kleine vogel). Net dat ene weekend dat ik in het buitenland zit. Om een andere oude vriendin (die ik niet ken) terug te zien. Er is nooit wat tussen hen gebeurd, vertelt hij me, ze waren gewoon dikke vrienden. Ze vraagt blijkbaar geregeld naar ‘m en hij zou haar nog wel eens willen terugzien.

For old times’ sake. Niks meer.

Moet ik dat nu écht geloven?

6 opmerkingen:

  1. goh Birdie...das een heel moeilijke...Ergens weet je dat er terug een vorm van vertrouwen moet komen..Maar ergens weet ik dat je kapot gaat bij de gedachte...Het zal je toch het gevoel geven dat hij ergens over grenzen van jou gaat...
    Ik geef eerlijk toe dat ik het waarschijnlijk niet leuk zou vinden, zeker niet met heel de voorgeschiedenis...

    Mss kan je eens met hem praten over je twijfels, gevoel van onbehagen enzo dat je er zelf bij voelt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och ja..bovenstaande zij bibien :-).
    bibien was even anoniem :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je Bibien.
    Ik heb het er zaterdag met hem over gehad en heb hem duidelijk gemaakt dat ik me niet gemakkelijk voel bij het feit dat hij in zijn eentje zou uitgaan met als doel een andere vrouw te ontmoeten, zeker op een moment dat ik niet thuis ben. Hij is blijkbaar erg gevoelig voor vrouwelijke aandacht, en ik wil hem niet wéer de kans geven om met een schim uit het verleden een emotionele band te smeden waar ik buiten gehouden word en die zou kunnen uitmonden in iets anders. Als we samen konden gaan, zou het een heel ander verhaal zijn. Later eens afspreken met een groepje mensen zou ik dan ook wél zien zitten.
    En … hij begrijpt het. Dat zegt hij toch. Het is een wankele situatie. Maar ergens vinden we (nu toch nog) een evenwicht. Ach, we zullen wel zien waar het ons brengt he. Als er iets is dat ik de afgelopen maanden geleerd heb, dan is het om absolute uitspraken te vermijden.
    Merci voor je steun.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij welke lezer zouden de tenen niet gaan krullen als ze dit lezen?
    Een stevig woord van bewondering voor jouw moed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Begrijpen is nog iets anders dan 'zich kunnen opofferen' (met mooie woorden)..
    Dus begrijpt hij het en gaat hij niet?
    Of begrijpt hij het en gaat hij wel?

    bibien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel lieve Birdie voor je reactie op mijn blog.
    Klikker ik heel eventjes om te zien wie dat lieve berichtje heeft achtergelaten en dan zie ik dit.
    Niet iets om eventjes gauw te lezen terwijl ik eigenlijk nu moet gaan beginnen met koken
    Ga ik dus nu maar even doen. Maar ik kom straks terug om rustig te lezen. En dan laat ik ergens in die berichtjes ook een lief berichtje achter. Gewoon omdat jij dat, zonder dat ik je ken en nog echt iets gelezen hebt, verdient.

    BeantwoordenVerwijderen